Δελφίνι 2006

4ος  Πανελλήνιος Αγώνας Ταχυπλοΐας Φουσκωτών Σκαφών

Ο 4ος   αγώνας ταχυπλοΐας  φουσκωτών σκαφών, του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, πραγματοποιήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα, από τον Όμιλο Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδος (ΟΦΣΕ)  στην πλάζ της Βάρκιζας  »YaBaNaKi » υπό την αιγίδα του Δήμου Βάρης – Βάρκιζας.

Μετά από τις 3 πόλεις που διοργάνωσαν τους προηγούμενους αγώνες (Ρόδος, Κρήτη, Κέρκυρα)  ο συγκεκριμένος αγώνας αποτελούσε ένα στοίχημα επιτυχίας για τους υπεύθυνους της διοργάνωσης  του ΟΦΣΕ.

Ο Αγώνας αυτός έπρεπε να είναι ένας πραγματικός αγώνας offshore, όχι μέσα σε κλειστούς κόλπους, με συνθήκες  θάλασσας τέτοιες,  που να επέτρεπαν σε όλα τα συμμετέχοντα σκάφη και πληρώματα  να δείξουν τις ικανότητες τους αντίστοιχα. Άλλωστε ένας από τους βασικούς λόγους που ο ΟΦΣΕ εδώ και πολλά χρόνια άρχισε να διοργανώνει αγώνες, είναι η εξέλιξη των σκαφών. Όλοι θέλουμε γερά και αξιόπλοα σκάφη, τα οποία θα μπορούν να αντιμετωπίζουν τον καιρό. Ο βαθμός δυσκολίας της διοργάνωσης ήταν πολύ μεγάλος, δεδομένου ότι στον Σαρωνικό, το να επιτύχει κανείς να διεξαχθεί αγώνας ταχυπλοΐας μηχανοκίνητου αθλητισμού, είναι  ιδιαίτερα περίπλοκο.

Λίγες ημέρες πριν τον αγώνα και ενώ είχαμε την άδεια διεξαγωγής, κάποιοι ανακάλυψαν  το προεδρικό διάταγμα (αριθμ Φύλου 254 5 Μαρτίου 2004) που απαγορεύει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από το στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, έως την Αγία Μαρίνα, παρά μόνο σε απόσταση ένα μίλι από την ακτή.  Έπρεπε  οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης να αντιμετωπίσουν τόσα πολλά και απρόβλεπτα προβλήματα, που κανείς  από τους διοργανωτές των παραπάνω  πόλεων δεν φαντάζεται. Παρ όλα αυτά θεωρούμε ότι συνολικά η διοργάνωση είχε επιτυχία, αν και κάποιοι θέλησαν να την αμαυρώσουν με κριτικές, που δεν βοηθάνε κανέναν, τόσο τον διοργανωτή όμιλο, όσο και τους αγωνιζόμενους. Ξεπερνώντας όμως τα προβλήματα και τυχόν μιζέριες, προσπαθώντας να βλέπουμε πάντα μπροστά,  θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τον αγώνα επί της ουσίας.

Ήταν ένας αγώνας με συμμετοχές ρεκόρ, 49 φουσκωτά σκάφη δήλωσαν συμμετοχή. Σκάφη μεγάλων κατηγοριών των 250 Hp. και άνω, κάποια δε και  με διπλούς κινητήρες  από 8,5 μέτρα και άνω. Πράγμα που δεν το ξανασυναντήσαμε αλλού. Υπήρχε πολύς  ενθουσιασμός για την εκδήλωση, τόσο από τα μέλη του ΟΦΣΕ, αλλά και από ιδιώτες αγωνιζόμενους,  κατόχους φουσκωτών σκαφών, που δεν ανήκαν σε κανέναν όμιλο.

Το Σάββατο στις 16 Σεπτεμβρίου άρχισε η προετοιμασία του αγώνα.

Ξεκινώντας από την γραμματεία, οι αγωνιζόμενοι έπαιρναν τα  απαραίτητα έγγραφα και τα νούμερα που θα έπρεπε να κολλήσουν στα σκάφη τους. Στην συνέχεια  ακολούθησε ο τεχνικός έλεγχος. Τον πραγματοποίησαν μηχανικοί από τις 3 μεγάλες εταιρίες  κινητήρων. Για την  YAMAHA, οι κ.κ Μάκης Βρεττός, και Χρήστος Καραζουρνάς για την  MERCURY, ο κ. Άγγελος Κάραλης  και για την JONSON-ENINRUDE ο κ. Θέμος Παπούδης ,οι οποίοι ήλεγχαν τις μηχανές των σκαφών , γράφοντας στο δελτίο του τεχνικού ελέγχου τις παρατηρήσεις τους. Πιστεύουμε ότι ήταν ένας επί της ουσίας τεχνικός έλεγχος, αφού ο κάθε κινητήρας ελέγχετο διεξοδικά με ηλεκτρονική μέθοδο, και πολλές φορές οι μηχανικοί  συμβουλεύοντο τους τεχνικούς καταλόγους των εταιριών, ώστε να γνωρίζουμε απόλυτα την πραγματική ιπποδύναμη των κινητήρων. Μετά τον τεχνικό έλεγχο αφού σφραγίστηκαν όλοι οι κινητήρες ασφαλώς, ώστε να μην υπάρξει καμιά δυνατότητα παρέμβασης πριν τον αγώνα. Τα σκάφη κλείστηκαν  στο park-ferme και η οργανωτική επιτροπή με τον εκπρόσωπο της Πανελλήνιας επιτροπής αγώνων κ. Σπύρο Κρητικό και τον Τεχνικό της Σύμβουλο, κ. Γιάννη Ραγκούση, τα κατέταξε στις ανάλογες κατηγορίες Sport  και Τουρισμού.   Το βράδυ της ίδιας ημέρας σε χώρο της πλαζ, έγινε η ενημέρωση των πληρωμάτων. Οι αγωνιζόμενοι πληροφορήθηκαν σε ποια κατηγορία θα αγωνιστούν, ενώ τους μοιράστηκε χάρτης της διαδρομής. Η ενημέρωση ολοκληρώθηκε χωρίς να παρουσιαστεί καμιά απολύτως διαφωνία η ένσταση.  Το βράδυ έκλεισε, με  το καθιερωμένο δείπνο προς τιμήν των αγωνιζομένων.

Οι μηχανικοί σε Δράση


Την Κυριακή στις 17/9 το πρωί, αφού όλα τα σκάφη έπεσαν από τις κοντινές γλύστρες στην θάλασσα και προχωρούσαν προς το σημείο εκκίνησης, ακούστηκε ο θόρυβος του ελικόπτερου, το οποίο η οργανωτική επιτροπή είχε εξασφαλίσει, προκειμένου να καλύψει πλάνα από την εντυπωσιακή εκκίνηση των σκαφών ,από την πορεία τους μέσα στην πίστα του αγώνα ,καθώς και την γρήγορη ενημέρωση σε περίπτωση ατυχήματος η βλάβης, ώστε τα σκάφη βοηθείας να μπορούν να επέμβουν άμεσα.  Η πίστα του αγώνα ήταν 50 ναυτικά μίλια (όπως προβλέπει ο κανονισμός) – Βάρκιζα προς νησάκι Αϊ Γιώργη  – Πάτροκλο και επιστροφή στον κόλπο της Βάρκιζας. Η ώρα της εκκίνησης είχε ανακοινωθεί- χωρίς να επιτρέπεται καμιά καθυστέρηση, λόγω  σχεδίου πτήσης του ελικοπτέρου- στις 11,00 π.μ. ακριβώς. Ενώ όλα τα πληρώματα  προσπαθούσαν να στήσουν τα σκάφη τους σε ευθεία , προκειμένου να εκκινήσουν, απλανάριστα μέχρι να κατεβάσει ο αλυτάρχης την καρώ σημαία και να αρχίσει ο αγώνας και ενώ το ελικόπτερο πετούσε από πάνω τους, κάποιος γνωστός «άγνωστος» που συνήθως δημιουργεί προβλήματα σε κάθε αγώνα, έτσι και σε αυτόν τον αγώνα δεν ξέχασε την προσφιλή του τακτική,με αποτέλεσμα το λιμεναρχείο να ζητήσει την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα το λιμεναρχείο να ζητήσει την τελευταία στιγμή, περαιτέρω διευκρινήσεις, για κάποια συγκεκριμένα σκάφη κατασκευαστών. Η καταγγελία απεδείχθει αβάσιμος, μετά τον έλεγχο από το λιμεναρχείο και έπεσε στο κενό, έτσι η καρώ σημαία έπεσε με 20 λεπτά καθυστέρηση. Το γεγονός αυτό όμως είχε σαν αποτέλεσμα, να  υπάρξει πρόβλημα στην συνεχή πτήση του ελικοπτέρου και τα πλάνα του αγώνα από «ψηλά» να  περιοριστούν σημαντικά.

Το πεδίο της θάλασσας είχε πραγματικά στοιχεία offshore αγώνα και η διαδρομή χωρίστηκε, σε 50% καλή θάλασσα, με κυματισμό 2-3 μποφόρ, 30% μέτρια και από την πρώτη σημαδούρα (Αι Γιώργη) έως την δεύτερη του Πάτροκλου, τα σκάφη αντιμετώπισαν θάλασσα περίπου 5 μποφόρ. Ήταν μια πίστα αγώνα που έδινε την δυνατότητα σε όλους τους αγωνιζόμενους να συναγωνιστούν και να επιδείξουν τις ικανότητες τους, αλλά και τις δυνατότητες του σκάφους τους, έχοντας ελπίδες για μια διάκριση στο βάθρο. Βέβαια  πάντα υπάρχουν αγωνιζόμενοι που θα ήθελαν όλη την διαδρομή με πολύ καλή θάλασσα , χωρίς καθόλου κυματισμό. Αυτό όμως είναι σχεδόν αδύνατον σε έναν πραγματικά offshore αγώνα ανοικτής Θάλασσας.

Με το ξεκίνημα, ξεχώρισαν 5 σκάφη από το σύνολο των υπολοίπων κάνοντα τον δικό τους αγώνα μπροστά από όλους. Το σκάφος του Ανδρέα Χαλκιόπουλου το γνωστό αγωνιστικό SR9 με τις 2 sport μηχανές 2χ280 Hp. Merc. Δεύτερο το  τουριστικό σκάφος του Τάκη Σαμαρτζή ένα Technohull 999 με μηχανές 2χ275 Hp. Verado Τρίτο το sport Scorpion των αδελφών Ταλούμη με μηχανές 2χ250 XS Merc. Τέταρτο αλλά πρώτο σκάφος με ένα μοτέρ, το αγωνιστικό του Σταύρου Λουλουργά  ένα Technohull 777 με μηχανή Evinrude 225 Hp. και πέμπτο το Revenger 29 του Ανδρέα Καντσού με μηχανές 2χ200 XS Merc. Στην παραπάνω πεντάδα που γρήγορα ξεχώρισε ο μόνος πραγματικά άτυχος ήταν ο Σταύρος, όπου πριν από το νησάκι του Αι Γιώργη,  έχασε την μηχανή του στην θάλασσα αλλά και την θέση του στο βάθρο.  Ο Σταύρος όμως επειδή είναι συνειδητοποιημένος αγωνιζόμενος χρόνια τώρα, δεν πτοήθηκε και θα συνεχίσει σε άλλους αγώνες,  με το ίδιο πάθος και όρεξη. Για μας τους υπόλοιπους που μάθαμε γρήγορα το ατυχές γεγονός, έμεινε η λύπη μας για την ατυχία του, αλλά κυριάρχησε η χαρά ,ότι ο Σταύρος είναι καλά και του ευχόμαστε καλή συνέχεια…. Στην μάχη αυτή των πρώτων, ο Ανδρέας Καντσός, χάνει προσωρινά την τέταρτη θέση,  από τον Παναγιώτη Κοντογιώργο ,ο οποίος για πρώτη φορά συμμετέχει σε αγώνα  με ένα τουριστικό Technohull 999 και με μηχανές 2χ275 Hp. Verado. Τελικά όμως καταφέρνει να τερματίσει, στην τέταρτη θέση,  με τελικά πέμπτο τον Κοντογιώργο. Αμέσως πιο πίσω ,έχει ξεκινήσει μια δεύτερη μάχη με τα σκάφη των, Φίλιππα Γιακουμάκη ένα τουριστικό TopLine με μηχανή 300Hp Pro Max, εκείνο sport του Στέλιου Στεφανάκη ,Ribeye με μηχανή Yamaha 250Hp. VMax. Του Κώστα Ρόκκα το αγωνιστικό Banana shark και μηχανή 225Hp. EFI Ενώ λίγο πιο πίσω συναγωνίζεται ο Γιώργος Κατσαρός με το αγωνιστικό Attack τον Ηλία Καρρά με το επίσης αγωνιστικό Lazer. Τους προηγούμενους ακολουθεί ο Γιάννης Λούλης με το τουριστικό του σκάφος Technohull 777 και μηχανή Yamaha 250Hp. είναι το πρώτο τουριστικό σκάφος με ένα μοτέρ που κλείνει την πρώτη δεκάδα, συνεχίζοντας την πολύ καλή του πορεία,  όπου τελικά θα τερματίσει πρώτος στην κατηγορία των 250Hp. τουρισμού.

ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΚΛΙΚ
ΕΔΩ
OFSE
Σταύρος Λουλουργάς
OFSE
Τάκης Σαμαρτζής
OFSE
Ανδρέας Χαλκιόπουλος
OFSE
Γιάννης Λούλης
OFSE
Βαγγέλης Καραμπέτσος
OFSE
Πέτρος Δαφνούλης
OFSE
Ηλίας Καρράς
OFSE
Παναγιώτης
Κοντογιώργος
Μετά τον Αι Γιώργη  και αφού είχε καλυφθεί η μισή διαδρομή ορισμένα σκάφη άρχισαν να ευνοούνται από τον καιρό,  με αποτέλεσμα να βελτιώσουν την θέση τους, να κερδίσουν το χαμένο έδαφος και κάποιοι από τα πληρώματά να ανέβουν στο βάθρο. Όπως τα σκάφη του  Σπύρου Χαρμαντά το τουριστικό Olympic με μηχανή Verado 250 Hp.
Του Βαγγέλη Καραμπέτσου το τουριστικό Marvel με μηχανή  Yamaha 250Hp
.-
ο Βαγγέλης έτρεχε με την τέντα πλεύσης του σκάφους του- Του  Δημήτρη Οικονομόπουλου με το XTrim 9,40 με μηχανές 2χ225 Hp Jonson

Στο σκέλος της διαδρομής από Αι Γιώργη προς Πάτροκλο πραγματοποιήθηκαν σοβαρές ανακατατάξεις, στην σειρά των σκαφών. Ο Βαγγέλης Καραμπέτσος με το Marvel από 28ος στον Αι Γιώργη καταγράφηκε στην σημαδούρα του Π τροκλου 10ος . Ο Μανόλης Δαμιανάκης με TopLine  από 21ος στον Αι Γιωργη στον Πάτροκλο 12ος .

Ο Δημήτρης Δούλας με Marvel από 33ος στον Αι Γιώργη περνά 26ος στον Πάτροκλο. Ο Πέτρος Δαφνούλης με Lazer από 26ος στον Αι Γιώργη 17ος στον Πάτροκλο Ο Βαγγέλης Αποστολόπουλος με SmartRib από 31ος στον Αι Γιώργη πέρασε τον Πάτροκλο 21ος . Ο Παναγιώτης Κουκίδης με Evripus  34ος στον Αι Γιώργη και στον Πάτροκλο πέρασε 20ος .
Αντίθετα οι Φίλιππος Γιακουμάκης με TopLine από 5ος στον Αι Γιώργη περνά την σημαδούρα του Πάτροκλου 14ος , ο Γιάννης Δεληπούλιος με το sport Fandom από 13ος στον Αι Γιώργη περνά στον Πάτροκλο 23ος , ο Τάσος Πολυζώης με Attack από 18ος περνά στον Πάτροκλο 27ος και τέλος  ο Αργύρης Πανηγύρης με TopLine  από 19ος στον Αι Τζώρτζη περνά 30ος στον Πάτροκλο. Από από τον Πάτροκλο και προς τον κόλπο της Βάρκιζας , το σκηνικό του καιρού αλλάζει, η θάλασσα καλυτερεύει και  διαμορφώνεται και η τελική κατάταξη των σκαφών. Ο Στέλιος Λαδόπουλος  με το
Scorpion και με μηχανή 200Hp. Merc. Ήταν σταθερός σε όλη την διάρκεια του αγώνα, 17ος στον Αι Γιώργη, πέρασε τον Πάτροκλο 16ος και τερμάτισε στην 15η θέση στην Γενική κατάταξη. Αξίζει να τονίσουμε την μάχη που δόθηκε στο σκέλος Μετά τον Αι Γιώργη προς Πάτροκλο, μεταξύ του Ανδρέα Χαλκιόπουλου, με το αγωνιστικό του σκάφος SR9 και του Τάκη Σαμαρτζη με το τουριστικό Technohull 999 ,όπου ο δεύτερος  βρέθηκε για κάποιο διάστημα μπροστά από τον Ανδρέα Χαλκιόπουλο, αλλά στη συνέχεια της πορείας τους ο Ανδρέας Χαλκιόπουλος πέρασε και τερμάτισε  μπροστά.  Επίσης ο Κώστας Ρόκκας με το αγωνιστικό Banana Shark ενώ είχε καλή θέση στην πορεία του αγώνα, υποτίμησε την στροφή στην σημαδούρα του Πάτροκλου και έτσι του στοίχισε μια ποινή που του στέρησε την 7η θέση, στην Γενική κατάταξη και την 2η στην κατηγορία του.
 

Τελικά τερμάτισαν 41 σκάφη και  υπήρξαν και 5 εγκαταλείψεις. Όλα τα πληρώματα ,καθώς και τα σκάφη τους, τερμάτισαν  χωρίς κανένα σοβαρό πρόβλημα, γεγονός το οποίο είναι εξαιρετικά ευχάριστο, αφού αυτό είναι  το κυριότερο ζητούμενο σε έναν αγώνα ταχυπλοΐας – ανοικτής θάλασσας.
Σχεδόν πάντα σε όλους τους αγώνες, μετά το τέλος της offshore
διαδρομής ακολουθεί  το τρίγωνο δεξιοτεχνίας, το οποίο χαρίζει και αρκετό θέαμα στους θεατές. Παρά τις παραινέσεις όμως της οργανωτικής επιτροπής, να δηλωθούν  έγκαιρα οι συμμετοχές των αγωνιζομένων, προκειμένου να στηθούν οι κατηγορίες και ενώ είχαν τοποθετηθεί οι ανάλογες σημαδούρες,  δεν δόθηκε ο κατάλληλος χρόνος από το λιμεναρχείο, να συγκεντρωθούν αρκετές συμμετοχές,  με αποτέλεσμα το τρίγωνο ταχύτητας και δεξιοτεχνίας να ματαιωθεί.
Τα αποτελέσματα του αγώνα, σύμφωνα με την ηλεκτρονική προετοιμασία που είχε ήδη προηγηθεί από την οργανωτική επιτροπή, θα μπορούσαν να ανακοινωθούν αμέσως, μετά την λήξη του offshore αγώνα. Η οργάνωση όμως διαπίστωσε, ότι κάποιοι ,όπως και στον περυσινό αγώνα του ΟΦΣΕ άρχισαν να αμφισβητούν και να ισχυρίζονται, ότι ορισμένα σκάφη δεν ακολούθησαν σωστά την διαδρομή – παρακάμπτοντας σημαδούρες κ.λ.π-  Για τον λόγο αυτόν η οργανωτική επιτροπή,  παρουσία του εκπρόσωπου της Πανελλήνιας επιτροπής, Σπύρου Κρητικού,  του δημοσιογράφου της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ κ.Κώστα Λουκόπουλου ως παρατηρητής- εξέτασε προσεκτικά τα videos του αγώνα (video από τον Αι Γιώργη, video από τον Πάτροκλο και τέλος video
από τον τερματισμό ) έτσι εντοπίστηκαν επ’ ακριβώς ,όλα τα σκάφη που έκαναν σωστά την πίστα του αγώνα , αλλά και αυτά που έκαναν λάθη, τα σκάφη αυτά  ήδη τα  γνώριζε, η οργανωτική επιτροπή, από τις αναφορές των παρατηρητών του αγώνα ,στις αντίστοιχες σημαδούρες. Έτσι διασφαλίστηκε, ότι δεν χωρά καμιά αμφισβήτηση, για τα αποτελέσματα τα οποία ανακοινώθηκαν 45 λεπτά μετά τον αγώνα και έγινε η απονομή των επάθλων.
Τέλος  ο Όμιλος Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδος οφείλει ένα μεγάλο ευχαριστώ, στους φίλους από την Φυσιολατρική Λέσχη Φουσκωτού Σκάφους «ΝΑΥΤΙΛΟΣ»- το σκάφος του προέδρου του, Γιώργου Δραγάτη βοήθησε και ρυμούλκησε έως την γλύστρα της Αναβύσσου, τον άτυχο Σταύρο Λουλουργά, – στους μηχανικούς που πραγματοποίησαν τον τεχνικό έλεγχο, αφιλοκερδώς κκ. ΄Αγγελο Κάραλη, Θάνο Παπούδη, Μάκη Βρεττό και Χρήστο Καραζουρνά ,στους   χορηγούς του αγώνα, στον Δήμο Βάρης-Βάρκιζας, στον Αθλητικό Οργανισμό του Δήμου, στην διεύθυνση της πλάζ «YaBaNaKi» στους χορηγούς επικοινωνίας  radio GALAXY και ΟΑΣΙΣ 88 FM, στους δημοσιογράφους  των εφημερίδων και στα περιοδικά του χώρου που κάλυψαν τον αγώνα . Τέλος σε όλα τα μέλη του ΟΦΣΕ που βοήθησαν στην πραγματοποίηση του αγώνα ΔΕΛΦΙΝΙ 2006

ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΜΑΣ
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE
ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΝΙΚΗΤΩΝ
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE OFSE
OFSE ΔΕΛΦΙΝΙ 2006