Δελφίνι 2002

ΔΕΛΦΙΝΙ  2002 – Αγώνας   Ανοιχτής  Θαλάσσης

   

Αθήνα – Πάρος

Ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα του Ο.Φ.Σ.Ε. για μια μεγάλη αγωνιστική εκδήλωση είχε ξεκινήσει να οργανώνεται από πολύ νωρίς. Αγώνας Ανοιχτής Θάλασσας με αφετηρία την Αθήνα και προορισμό το κυκλαδίτικο νησί της Πάρου.   

Η ημερομηνία ορίστηκε για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος 22-24 Ιουνίου, με τις αγωνιστικές εκδηλώσεις να πραγματοποιούνται την πρώτη ημέρα, αφήνοντας τις υπόλοιπες στη διάθεση των διαγωνιζομένων. Στο πλαίσιο της οργάνωσης του αγώνα είχε δημιουργηθεί ένα μεγάλο γκρουπ που θα ακολουθούσε την πορεία των αγωνιζομένων και θα οργάνωνε την υποδοχή και τις εκδηλώσεις στην Πάρο, σε συνεργασία με τον τοπικό Ναυτικό Όμιλο.   

Και ενώ όλα έβαιναν ικανοποιητικά, μια απεργία των ναυτεργατών και μια κακοκαιρία, στα όρια ματαίωσης του αγώνα, δημιούργησαν τεράστια προβλήματα στους διοργανωτές. Αντικειμενικά προβλήματα απαγόρευσαν τη συμμετοχή σε πολλές ομάδες. Πολλοί αποκλείστηκαν σε κάποιο νησί(Κέρκυρα – Κρήτη – Σκιάθο) ενώ πολλοί Αθηναίοι, λόγω απεργίας υπολόγιζαν να μεταφερθούν οι οικογένειες τους με κάποιο φουσκωτό, βλέποντας τον άσχημο καιρό τελικά δεν έλαβαν μέρος.   

Το Σάββατο βρήκε τους αγωνιζόμενους έτοιμους να αντιμετωπίσουν πραγματικά αντίξοες συνθήκες, αφού ήδη από το ξεκίνημα ο αέρας ήταν δυνατός (5 μποφόρ).   

Με μεγάλες λοιπόν προσδοκίες, ξεκίνησε μια πραγματική μάχη με τα κύματα αλλά και με τον συναγωνισμό. Γρήγορα μερικά σκάφη ξεχώρισαν και φάνηκε ότι θα είχαν μια καλή θέση στη Γενική. Η θάλασσα όμως έκανε τους ρυθμούς να πέσουν κάθετα.   

Το Top Line από την Θεσσαλονίκη με τον Μαυρουδή οδηγό εγκατέλειψε νωρίς αφού έκρινε ότι δεν έπρεπε να ρισκάρει, ύστερα από κάποια προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν ο Νέγκρης με το Extreme by Evripus, έχοντας χάσει δυο κυλίνδρους από το καπάκι της μηχανής (έσωσε όμως το καπάκι).   

Λίγο πιο κάτω, που τα κύματα έδειξαν το πραγματικό τους μέγεθος τα μεγαλύτερα σκάφη βρέθηκαν στο στοιχείο τους .   

Το Top Line του Σαχίδη, με συνοδηγό τον νεαρό Μανιάτη, φάνηκε να προηγείται. Η απειλή όμως ήταν πίσω τους! Τέσσερα άλλα σκάφη (Laser-Καράς, Joker- Τσίγκος, Evripus- Καραντώνης, Scorpion- Μπιλήρης) που εναλλάσσονταν μεταξύ τους στην αρχική αυτή διαδρομή.   

Φθάνοντας στον Τάμελο της Τζιάς, ο Σαχίδης περνάει πρώτος με διαφορά, μπροστά από τα σκάφη της οργάνωσης, ενώ από τους υπόλοιπους τέσσερις ξεχώρισε ο Τσίγκος. Ο Ηλίας Καράς αναγκάστηκε να δηλώσει εγκατάλειψη λόγω αδιαθεσίας του συνοδηγού (Πέτρου Πολλάτου) ευτυχώς τίποτα σοβαρό. Στο σημείο εκείνο ο Μπιλήρης προηγήθηκε ελαφρώς του Καραντώνη.   

Από τους υπόλοιπους ξεχώρισε το Skipper των αδελφών Σταυρουλάκη, και ακολούθησε το Ribeye με τον Σαμαρτζή και συνοδηγό τον Σαλαμάνη.   

Προς έκπληξη όλων, ακολούθησαν τα μικρά Apache με τους Τσουκάτο, Καραγιαννόπουλο,  Αντωνόπουλο, που πέρασαν άνετα ένα τεράστιο κρούιζερ, σχεδόν με την διπλάσια ταχύτητα σε μια τόσο φουρτουνιασμένη θάλασσα.   

Στο τελευταίο διάστημα της διαδρομής έσβησε ο κινητήρας του Σαχίδη γιατί προηγούμενος έχασε  το καπάκι του! Ήταν σίγουρα ο άτυχος του αγώνα γιατί έτσι έχασε και την πρώτη θέση.   

Ακολούθησαν Τσίγκος, Μπιλήρης, και Καραντώνης συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα της Γενικής.   

Τελικά, ο αγώνες έκλεισε στην Κύθνο, αφού η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να μην συνεχίσει παρακάτω. Οι απώλειες  ήταν ήδη αρκετές και ο κίνδυνος ορατός για μεγαλύτερες. Όλα πάντως τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αντιμετωπίστηκαν με τον καλύτερο τρόπο, και τα εννέα σκάφη ασφαλείας που υπήρχαν σε όλη την διαδρομή, βοήθησαν σε πολλές περιπτώσεις.   

Ο Όμιλος ευχαριστεί ιδιαίτερα τα πληρώματα αυτών των σκαφών που τόσα προσέφεραν για την ολοκλήρωση της δύσκολης αυτής αγωνιστικής εκδήλωσης.  

Κατηγορία άνω των 225 Hp    
1.Τσίγκος Joker 7.40 Mercury 250  EFI
2.Μπιλήρης Scorpion 8 m Mercury 225  EFI
3.Καραντώμης Evripus Εξωλέμβια
4.Λυμπερόπουλος Destroyer 7.5 Mercury 225  EFI
5. Καρράς- Πολλάτος (εγκατέλειψε)  Laser  9 m Mercuri Optimax  225
Κατηγορία έως 200 Hp (Sport)    
1. Σαχίδης – Μανιάτης Top Line Mercury PRO MAX
2. Σαμαρτζής – Σαλαμάνης Ribeye 740 Johnson 150  RAM
3.Χιονίδης – Λαγγίδης Apache Yamaha  200V MAX
4.Νέγκρης  (εγκατέλειψε) Exteme Mercury 200  EFI
Κατηγορία έως200 Hp (Τουρισμού)     
1. ΑδελφοίΣταυρουλάκη Skiper 7.80 Mercuri  Optimax 200
2. Καραμπέτσος -Παρθενόπουλος Marvel 9.30 Yamaha  200
3. Κοπίτας (δεν πήρεεκκίνηση απο βλάβη )  Wave  600 Mercury  Optimax 200
Κατηγορία έως150 Hp (Τουρισμού)     
1. Γκιούλης Apache  22 Mercury  150
2. Δαφνούλης -Λυμπεροπούλου Evripus  6m Mercury  150 EFI
3. Αντωνόπουλος Apache  535 Mercury  150 EFi
4. Ξύδης (δεν πήρεεκκίνηση λόγω Οργάνωσης) Ribeye  
Κατηγορία έως140 Hp (Sport)    
1. Τσουκάτος Apache 535 Johnson  115
2.Καραγιαννόπουλος Apache 535 Jonson    130
3. Κούρουσης Poseidon  Tohatsu   90
4. Μαυρουδής (εγκατέλειψε) Top Line 5 m Mercury