ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2008

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΓΩΝΩΝ 

ΟΡΓΑΝΑ 

1)Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων
2)Οργανωτική Επιτροπή Αγώνων κάθε ομίλου
3)Επιτροπή Τεχνικού Ελέγχου κάθε ομίλου
4)Τεχνικός Σύμβουλος (Πανελλήνιας Επιτροπής Αγώνων)
 

1.H Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων θα αποτελείται από μέλη διορισμένα από τα Διοικητικά Συμβούλια των ενδιαφερομένων ομίλων (δύο μέλη από κάθε Όμιλο) τα οποία θα πρέπει να γνωστοποιήσει κάθε Όμιλος πριν από την αρχή της αγωνιστικής χρονιάς. 

Ο εκπρόσωποι των Ομίλων για την Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων θα έχουν γραπτή εντολή εκπροσώπησης από τον Όμιλο τους.
Ένα άτομο από τα δύο κάθε Ομίλου είναι υποχρεωτικό να παρευρίσκεται και να εκπροσωπεί το Όμιλό του στους αγώνες του πρωταθλήματος έχοντας μαζί με τους υπόλοιπους εκπροσώπους τις παρακάτω υποχρεώσεις :
 

1) Να μεριμνούν για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα, την πιστή εφαρμογή του κανονισμού καθώς και να επιλαμβάνονται της ερμηνείας αυτού σε περίπτωση διαφωνιών.
2)Να επιλέγουν τον Τεχνικό Σύμβουλο.
3)Να εκδικάζουν τις τυχόν  ενστάσεις
4)Να συντάσσουν, και υπογράφουν το πρακτικό του αγώνα, καθώς και να εκδίδουν τα αποτελέσματα.
 

Μετά την διεξαγωγή και του τελευταίου αγώνα του πρωταθλήματος η Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων  συντάσσει έκθεση στην οποία αναφέρεται για τον κάθε αγώνα ξεχωριστά.
Την έκθεση αυτή παραδίδει στις διοικήσεις των Ομίλων σε εύλογο χρόνο και φυσικά πολύ πριν από την ημερομηνία τής απονομής των επάθλων του Πρωταθλήματος.
 

2Οργανωτική Επιτροπή Αγώνων κάθε ομίλου, διορίζεται από το Δ.Σ του και έχει σκοπό:
Την  σχεδίαση, την οργάνωση και την εκτέλεση του αγώνα του ομίλου στον οποίο ανήκει.
Μέριμνα και ευθύνη  της επιτροπής είναι η τήρηση και η εφαρμογή των όσων προβλέπει ο κανονισμός.
Αυτή θα πρέπει να συνεργάζεται με την Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων και να ενημερώνει επί όλων των θεμάτων την Διοίκηση του Ομίλου της.
Κάθε όμιλος δικαιούται να προβάλει και να εκμεταλλευτεί  τους αγώνες (σπόνσορες, χορηγίες κ.λ.π.).
Εφόσον όμως βρεθεί γενικός σπόνσορας του πρωταθλήματος, ο κάθε όμιλος θα έχει το μερίδιο που του αναλογεί.
3. H Επιτροπή Τεχνικού Ελέγχου επιλέγεται από την Οργανωτική Επιτροπή Αγώνων  και έχει σκοπός  να διαπιστώσει εάν τα σκάφη και οι κινητήρες τηρούν τους όρους του κανονισμού, και να συμβουλεύουν την Οργανωτική Επιτροπή ως προς την κατάταξη των στις κατηγορίες.
4.O Τεχνικός Σύμβουλος είναι μηχανικός, επιλέγεται από την Πανελλήνια Επιτροπή αγώνων.
5.Κάθε Όμιλος υποχρεούται να συμμετέχει το λιγότερο με 3 σκάφη σε κάθε αγώνα του πρωταθλήματος. Ο Όμιλος που δεν τηρεί τον παραπάνω όρο δεν θα έχει το δικαίωμα να διεξάγει αγώνες του Πρωταθλήματος. Επίσης κάθε Όμιλος που θέλει να φιλοξενήσει αγώνα του Πρωταθλήματος πρέπει να συνεισφέρει το ποσό των 1500 ευρώ σε κοινό λογαριασμό των Ομίλων για κάλυψη μέρους των αναγκών της διοργάνωσης (π.χ. δυναμόμετρο).Με το χρηματικό αυτό ποσό, ο κάθε Όμιλος αποκτά το δικαίωμα συμμετοχής σαν ομάδα στο Πρωτάθλημα (3 σκάφη ΑΡΘΡΟ 5)
 

Kανονισμός 

ΑΡΘΡΟ 1 

Δικαίωμα συμμετοχής 

1.Δικαίωμα συμμετοχής στους αγώνες έχουν ETAIPEIEΣ – OMAΔEΣ και IΔIΩTEΣ.
2. Τα σκάφη πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτουν AΔEIA EKTEΛEΣHΣ ΠΛOΩN, φωτοτυπία της οποίας θα κατατίθεται, και η όποια θα τα χαρακτηρίζει ” ΠNEYΣTΑ”. Απαραίτητα λεμβολογιμένα με CE. Δικαίωμα συμμετοχής στους αγώνες έχουν αποκλειστικά και μόνο σκάφη monohull. Σκάφη τύπου catamaran δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής. Σκάφη με νηολόγιο δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής. 

3.
Σκάφη με Δοκιμαστική άδεια πλοών (ΔΟΚ) δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής.
4. Οι κυβερνήτες πρέπει να επιδεικνύουν και να καταθέτουν σε φωτοτυπία, άδεια χειριστή ταχυπλόου η οποία θα έχει εκδοθεί τουλάχιστον 12 μήνες πριν τον αγώνα.
5.Τα παραστατικά της κάθε συμμετοχής, όπως και το χρηματικό παράβολο, κατατίθενται στην αρχή της αγωνιστικής περιόδου και ισχύουν για όλους τους αγώνες.
6. Ο κάθε Όμιλος, έχει δικαίωμα να δεχθεί τοπικές συμμετοχές στους αγώνες που διοργανώνει. Οι συμμετοχές αυτές (που δεν ακολουθούν το Πρωτάθλημα) θα είναι εκτός συναγωνισμού δηλαδή δεν θα βαθμολογούνται ούτε και θα διεκδικούν κύπελα αγωνιστικής. Οι συμμετοχές αυτές πρέπει υποχρεωτικά να έχουν καθίσματα τύπου bucket και ποδόγκαζο. Το δικαίωμα αυτό δίδεται με το σκεπτικό να αποκτήσουν όσοι ενδιαφέρονται εμπειρία από αγώνες χωρίς να χρειάζεται να έχουν ένα σκάφος στημένο για αγώνες, αλλά και χωρίς να αλλοιώνουν την πορεία του πρωταθλήματος.
 

ΑΡΘΡΟ 2 

Μέτρα ασφαλείας 

1. Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης υποχρεούνται να φοράνε σε όλη την διάρκεια του αγώνα κράνος ανοικτού χρώματος εκτός λευκού & μπλε, η κράνος με φωσφορίζουσες σε έντονα χρώματα ταινίες.
2. Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης υποχρεούνται να φοράνε σε όλη την διάρκεια του αγώνα σωσίβιο εγκεκριμένου τύπου τζάκετ με γιακά στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα και η ομάδα αίματος γραμμένα σε ταμπελάκι.
3. Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης υποχρεούνται να φοράνε σε όλη την διάρκεια του αγώνα quick stop.
4.Πρεπει να αναγράφεται σε εμφανές σημείο στο σκάφος ONOMAΤΕΠΩΝΥΜΟ και η OMAΔA AIMATOΣ του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.
5. Κάθε σκάφος πρέπει να είναι υποχρεωτικά AΣΦAΛIΣMENO , ασχέτως  εάν η οργανωτική επιτροπή έχει προβλέψει ομαδική ασφάλιση.
6. O κάθε αγωνιζόμενος είναι ο ίδιος υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη διάρκεια του αγώνα.
7. Σε κάθε περίπτωση η οργανωτική επιτροπή του κάθε ομίλου δεν έχει καμία  αστική ή ποινική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος που μπορεί να προκαλέσει υλικές ή σωματικές βλάβες στον αγωνιζόμενο ή σε τρίτους.
 

ΑΡΘΡΟ 3 

Μέτρα ασφαλείας για διεξαγωγή αγώνων 

1. Για τη διεξαγωγή αγώνα ανοικτής Θάλασσας (Offshore) & αγώνα Circuit ταχύτητας πρέπει να έχει εξασφαλισθεί έγγραφη άδεια από τις αρμόδιες αρχές .
2. Nα υπάρχουν σκάφη ασφαλείας.
3. Ασθενοφόρο.
4. Ιατρός.
5. Πυροσβεστικό όχημα.
6. Δύτες ασφαλείας.
Και γενικά όλα όσα επιβάλουν οι αρμόδιες αρχές
 

ΑΡΘΡΟ 4 

Εφόδια σκάφους 

1.Υποχρεωτικά κάθε σκάφος πρέπει να φέρει δύο (2) KINHTΑ  THΛEΦΩNΑ  και ένα (1) VHF
Σε κάθε δε περίπτωση  πρέπει να έχουν φροντίσει οι αγωνιζόμενοι με δική τους μέριμνα και φροντίδα  να υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας με την Οργανωτική Επιτροπή σε όλη την διάρκεια του αγώνα.
2. Είναι υποχρεωτικό όλα τα σκάφη να φέρουν τα “εφόδια σκάφους” που αναγράφονται στην άδεια εκτέλεσης πλοών εκτός από τα βοηθητικά μέσα πρόωσης.
 

ΑΡΘΡΟ 5 

Συμμετοχή στη βαθμολογία
1
. Κάθε ETAIPEIA ή OMAΔA που θέλει να πάρει μέρος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος (ETAIPEIΩN-OMAΔΩN) έχει δικαίωμα βαθμολόγησης σε τρία σκάφη. Τα τρία σκάφη, τα οποία θα συνθέτουν ομάδα, πρέπει να δηλωθούν από την αρχή της αγωνιστικής περιόδου και να πληρωθεί το παράβολο συμμετοχής ομάδας, το οποίο ορίζεται στο ποσό των 1500 ευρώ (3 σκάφη). Τα ποσά αυτά μαζί με τα ποσά που θα συγκεντρωθούν από τις ιδιωτικές συμμετοχές θα διατεθούν ως χρηματικό έπαθλο στο τέλος του πρωταθλήματος στους 1ους , 2ους & 3ους νικητές κάθε κατηγορίας. Η βαθμολογία αμάδας προκύπτει προσθέτοντας τις επιδόσεις όλων των αγωνιστικών ημερών (επίδοση Offshore + Circuit) και των τριών σκαφών που έχουν δηλωθεί σαν ομάδα. Σε περίπτωση απόλυτης ισοβαθμίας δύο ομάδων, Πρωταθλήτρια θα είναι η ομάδα της οποίας τα σκάφη έχουν φέρει καλύτερες επιδόσεις σε αγώνες  Offshore.
 

ΑΡΘΡΟ 6 

Γενικά θέματα 

1.Για αγώνα ανοικτής θαλάσσης η ελάχιστη διαδρομή πρέπει να είναι 50 ν.μ. Για αγώνα Circuit ταχύτητας η ελάχιστη διαδρομή πρέπει να είναι 25 ν.μ.
2. Απαγορεύεται κατά τη διάρκεια του αγώνα το ξεφούσκωμα των αεροθαλάμων εξαιρείται η περίπτωση ζημιάς. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, το σκάφος αποκλείεται.
3. Απαγορεύεται κατά τη διάρκεια του Πρωταθλήματος η αλλαγή συγκυβερνήτη (εξαιρείται η περίπτωση ασθενείας), τυχών τέτοια αλλαγή τιμωρείται με αποκλεισμό, επιτρέπεται όμως η αλλαγή κυβερνήτη συγκυβερνήτη κατά την διάρκεια του αγώνα αρκεί ο δεύτερος να έχει δίπλωμα και μόνο για λόγους ασφαλείας.
4. O τεχνικός έλεγχος γίνεται πάντα την παραμονή των αγώνων σε χρόνο που θα έχει ορίσει και ανακοινώσει η Οργανωτική Επιτροπή του κάθε Ομίλου.
5. Μετά τον τερματισμό, σε περίπτωση που θα υπάρξει ένσταση το σκάφος, θα οδηγείται στο Park-ferme όπου θα ξαναπεράσει τεχνικό έλεγχο και θα εξετασθεί η ένσταση.
6. Tήν παραμονή της 1ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος, κατά τον τεχνικό έλεγχο, δυναμομετρούνται & ζυγίζονται όλα τα σκάφη που θα διαγωνισθούν. Τα σκάφη προσέρχονται στον τεχνικό έλεγχο υποχρεωτικά με κενές δεξαμενές καυσίμων. Στις επόμενες αγωνιστικές του πρωταθλήματος θα δυναμομετρούνται και θα ζυγίζονται οι 3 πρώτοι από κάθε κατηγορία, όπως επίσης και κάθε σκάφος που δεν συμμετείχε στην 1η αγωνιστική και δεν έτυχε ελέγχου.
7. Κατά τον τεχνικό έλεγχο της 1ης αγωνιστικής θα δίδονται οι αριθμοί συμμετοχής που θα ισχύουν για όλο το πρωτάθλημα.
8. Δεν επιτρέπονται κινητά βάρη στο σκάφος. Οι δεξαμενές καυσίμων θα είναι μόνιμες και σταθερές. Δεν θα είναι προσθαφαιρούμενες για τις ανάγκες του αγώνα
9. Οι νικητές θα πρέπει να παρευρίσκονται στην απονομή ευπρεπώς ενδεδυμένοι (αγωνιστικές εμφανίσεις) χωρίς συνοδούς. Σε αντίθετη περίπτωση θα τιμωρούνται από την οργανωτική επιτροπή με αφαίρεση 10 βαθμών στον συγκεκριμένο αγώνα.
10. Το Διοικητικό Συμβούλιο και η Οργανωτική Επιτροπή κάθε Ομίλου έχουν δικαίωμα αναβολής, διακοπής, αλλαγής της διαδρομής ή και ματαίωσης του αγώνα εφόσον κατά την κρίση τους προκύψουν σοβαροί έκτατοι λόγοι.
11. Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στους αγώνες του Πρωταθλήματος των Ομίλων Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδος θα πρέπει να καταθέσουν τα εκ του νόμου απαιτούμενα δικαιολογητικά και το παράβολο συμμετοχής στον χρόνο που θα ορίσει η Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων στην αρχή της αγωνιστικής περιόδου, να συμπληρώσουν και να καταθέσουν επίσης αίτηση και υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρουν ότι αποδέχονται τους αναγραφόμενους όρους καθώς και ότι έχουν διαβάσει αποδέχονται και θα τηρήσουν τον κανονισμό.
12. Οι αγωνιζόμενοι πρέπει να επιδεικνύουν καλή συμπεριφορά. Κάθε ανάρμοστη συμπεριφορά τιμωρείται με αποκλεισμό. Σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ των διαγωνιζομένων σε θέματα που αφορούν τον αγώνα τη λύση δίνει η Πανελλήνια Επιτροπή για άλλα θέματα ανάλογα την περίπτωση την λύση θα δίνει η Οργανωτική Επιτροπή ή το Δ.Σ. του οργανωτή Ομίλου.

13
. Κάθε οργανωτική επιτροπή πρέπει να φροντίζει για την ύπαρξη δυναμόμετρου και γερανού.
14
. Επιτρέπεται η χρήση δεξαμενής  έρματος (water ballast)  η οποία πρέπει να είναι κενή κατά το ζύγισμα του σκάφους, εάν κατά την διάρκεια του ζυγίσματος διαπιστωθεί ότι κάποια από αυτές δεν είναι κενή, έστω και με ευθύνη (παράληψη) της επιτροπής τεχνικού ελέγχου, η συμμετοχή αποκλείεται και δε βαθμολογείται.
15. Υποχρεωτικά τα σκάφη πρέπει να έχουν καθίσματα bucket και ποδόγκαζο για λόγους ασφάλειας.
17. Επιτρέπεται η αφαίρεση roll bar, ζελατίνας κονσόλας, και γενικά αλλαγές στα σκάφη με στόχο την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.
18. Επιτρέπεται η χρήση οποιουδήποτε τύπου προπέλας αλλά και βοηθημάτων (power lift κτλ) για την επίτευξη καλύτερων επιδόσεων. 19. Η αντικατάσταση κινητήρα για οποιονδήποτε  λόγο (βλάβη κτλ) πρέπει να δηλωθεί άμεσα ώστε να τύχει του αναγκαίου ελέγχου. Σε περίπτωση που βρεθεί συμμετοχή να έχει αντικαταστήσει κινητήρα και δεν το έχει δηλώσει τότε μηδενίζεται και αποβάλλεται από την συνέχεια των αγώνων.
20. H συμμετοχή που δηλώνεται στην αρχή της αγωνιστικής περιόδου δεν έχει δικαίωμα να αλλάξει σκάφος και να μεταφέρει βαθμούς. Μόνο σε περίπτωση ανεπανόρθωτης βλάβης του σκάφους επιτρέπεται αλλαγή και μόνο με σκάφος της ίδιας εταιρίας. Η τυχόν αλλαγή δηλώνεται έγκαιρα ώστε να τύχει του απαραίτητου ελέγχου.
 

ΑΡΘΡΟ 7 

Διαφήμιση στα σκάφη 

1. Κάθε σκάφος μπορεί να φέρει ελεύθερα ότι διαφήμιση θέλει.
2. Σε περίπτωση που οι διοργανωτές Όμιλοι ή η Πανελλήνια Επιτροπή εξασφαλίσουν κάποιες χορηγίες, οι αγωνιζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να επικολλήσουν αυτοκόλλητα αυτών σε εμφανή σημεία του σκάφους.
3. Κάθε σκάφος θα πρέπει να έχει από κάθε πλευρά 1,5 μ. ελεύθερο μπαλόνι για τις χορηγίες των ομίλων.
 

ΑΡΘΡΟ 8 

Ενστάσεις 

1.Γίνονται δεκτές μέχρι και μία (1) ώρα μετά και τον τερματισμό του τελευταίου σκάφους, καταβάλλοντας  παράβολο 300 Ευρώ
2. Ενστάσεις γίνονται μόνο για ζύγισμα σκάφους, ή για δυναμομέτρηση.
3. Σε περίπτωση που εκκρεμεί ένσταση, της οποίας η εκδίκαση απαιτεί λίγο χρόνο, τόσο όσο να μην υπάρξει πρόβλημα στην εκδήλωση ,κατά την κρίση  των διοργανωτών, τότε  θα  αναμένεται η απόφαση προκειμένου να γίνει η απονομή . Εάν όμως για την εκδίκαση απαιτείται αρκετός χρόνος, πάλι κατά την κρίση των διοργανωτών, τότε γίνεται η απονομή των επάθλων  και ακολουθεί η εκδίκαση της ένστασης.  Η  βαθμολογία καταγράφεται μετά την εκδίκαση και το αποτέλεσμα της ένστασης.
4. Τα έγγραφα του τεχνικού ελέγχου (αντίγραφα τους) θα μπορούν να διατεθούν εντός πέντε ημερών από το πέρας του αγώνα σε οποιονδήποτε αγωνιζόμενο τα ζητήσει.
 

ΑΡΘΡΟ 9 

Έπαθλα 

1. Έπαθλο σε κάθε αγωνιστική ημέρα, παίρνουν οι 3 πρώτοι νικητές κάθε κατηγορίας (κυβερνήτης συγκυβερνήτης) σε αγώνες ανοικτής θαλάσσης (Offshore) & Circuit ταχύτητας. Κύπελα απονέμονται ξεχωριστά: Offshore 1ος 2ος 3ος & Circuit 1ος 2ος 3ος. Βαθμολογία: αθροιστικά Offshore + Circuit.
2. Έπαθλο γενικής παίρνει ο 1ος , 2ος & 3ος νικητής σε κάθε αγωνιστική ημέρα. Τα έπαθλα γενικής 1η, 2η, & 3η θέση, όπως και η βαθμολογία γενικής προκύπτει προσθέτοντας τις επιδόσεις της αγωνιστικής ημέρας (επίδοση Offshore + Circuit) Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγείται η συμμετοχή που είχε καλύτερη επίδοση Offshore
3. Τα έπαθλα του Πρωταθλήματος  απονέμονται σε χρόνο και τόπο που θα συμφωνήσουν οι ενδιαφερόμενοι Όμιλοι μετά το τέλος του πρωταθλήματος.
4. Έπαθλα Πρωταθλήματος παίρνουν οι 3 πρώτες ETAIPEIEΣ-OMAΔEΣ, όπως και οι 1οι, 2οι & 3οι κυβερνήτες και συγκυβερνήτες κάθε κατηγορίας. Οι νικητές κάθε κατηγορίας 1οι, 2οι & 3οι θα παίρνουν και χρηματικό έπαθλο. Χρηματικό έπαθλο δεν δίδεται στις ETAIPEIEΣ-OMAΔEΣ

5.
Κύπελο over all offshore & Circuit (1η – 2η – 3η θέση) διεκδικούν όλες οι κατηγορίες (σχετικά:ΑΡΘΡΟ 11 ΠΑΡ.5). Χρηματικό έπαθλο δεν δίδεται. 

ΑΡΘΡΟ 10 

Κατηγορίες

Μέγιστη Ιπποδύναμη μετρημένη στην προπέλα Ελάχιστο βάρος με κινητήρα –ες                   Δεξαμενές  καυσίμου & έρματος (water ballast) κενές
RIB SPORTέως 200ΗΡ +10%  3,5 kgm / 1HP παράδειγμα: Σκάφος με 200ΗΡ μετρημένους στην προπέλα πρέπει να έχει βάρος με κινητήρα & χωρίς καύσιμα 700 κιλά 
RIB EXTRA SPORTέως 300ΗΡ +10%  3,5 kgm / 1HP παράδειγμα: Σκάφος με 285ΗΡ μετρημένους στην προπέλα πρέπει να έχει βάρος με κινητήρα & χωρίς καύσιμα 998 κιλά 
RIB SUPER SPORTέως 2 Χ 300ΗΡ +10%  3,5 kgm / 1HP παράδειγμα: Σκάφος με 550ΗΡ μετρημένους στην προπέλα πρέπει να έχει βάρος με κινητήρα –ες  & χωρίς καύσιμα 1925 κιλά 
RIB OPEN   Συμμετέχουν σκάφη με λεμβολόγιο χωρίς δέσμευση κιλών ανά ιπποδύναμη. Ελεύθερο βάρος, απεριόριστη ιπποδύναμη.

ΑΡΘΡΟ 11 

Βαθμολογία 

1.Κάθε Όμιλος πρέπει υποχρεωτικά σε κάθε αγωνιστική να διοργανώνει σε χρόνο που θα τον διευκολύνει, την ίδια αγωνιστική ημέρα ή σε δύο ημέρες (Σαββατοκύριακο), αγώνα ανοικτής Θάλασσας (Οffshore) με ελάχιστη διαδρομή 50 ναυτικά μίλια αλλά και αγώνα ταχύτητας Circuit με ελάχιστη διαδρομή 25 ναυτικά μίλια. Και οι δύο αγώνες βαθμολογούνται με βάση τον παρακάτω πίνακα και προσμετρούνται αθροιστικά στην κάθε συμμετοχή του πρωταθλήματος . 2. Η βαθμολογία σε σχέση με την κατάταξη ορίζεται στον παρακάτω πίνακα:

Κατάταξη ΒΑΘΜΟΙ
1η θέση 100
2η θέση 80
3η θέση 60
4η θέση 50
5η θέση 40
6η θέση 30
7η θέση 20
8η θέση 10

3. Κατηγορία θεωρείται συμπληρωμένη μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν 3 συμμετοχές. Μόνο σε αυτήν την περίπτωση δίδεται βαθμολογία και απονέμονται κύπελα αγωνιστικής.
4. Για να αναδειχθεί κάποιος αγωνιζόμενος πρωταθλητής κατηγορίας θα πρέπει να έχει συμπληρωμένη κατηγορία στις μισές συν μία αγωνιστικές ημέρες του Πρωταθλήματος. Παράδειγμα: εάν οι αγωνιστικές ημέρες είναι 5, πρέπει να υπάρχει συμπληρωμένη κατηγορία στις 3 από αυτές, εάν είναι 6 πρέπει να υπάρχει συμπληρωμένη κατηγορία στις 4 κτλ. . 5. Βαθμολογούνται επίσης οι πρώτοι 8 γενικής κατάταξης σε κάθε αγωνιστική σε αγώνες ανοικτής θαλάσσης (Offshore) & Circuit ταχύτητας (με το παραπάνω σύστημα βαθμολόγησης αθροιστικά: επίδοση Offshore + Circuit) και θα διεκδικούν στο τέλος του Πρωταθλήματος κύπελο over all offshore & Circuit (1η – 2η – 3η θέση) με το σκεπτικό ότι πρέπει να υπάρχει διεκδίκηση κάποιου επάθλου και από αυτούς που ίσως δεν θα έχουν συμπληρωμένες κατηγορίες και δεν μπορούν να αγωνισθούν για Πρωτάθλημα κατηγορίας.
6.Βαθμολογούνται όλοι οι αγώνες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα.

7
. Σε  περίπτωση ισοβαθμίας στο τέλος του πρωταθλήματος, πρωταθλητής κατηγορίας, ανακηρύσσεται όποιος έχει πάρει καλύτερες θέσεις, δηλαδή πιο πολλές πρώτες θέσεις, εάν και εκεί υπάρχει ισοβαθμία, περισσότερες δεύτερες κ.λ.π. Σε περίπτωση απόλυτης ισοβαθμίας σε πρώτες, δεύτερες θέσεις κτλ μετράνε περισσότερο οι καλύτερες θέσεις σε αγώνα offshore.
8.
Οι συμμετοχές κατατάσσονται στις κατηγορίες τους στην αρχή της αγωνιστικής περιόδου. Δεν επιτρέπεται αλλαγή κατηγορίας κατά την διάρκεια του Πρωταθλήματος.

9. Εάν σε τυχόν δυναμομέτρηση βρεθεί συμμετοχή που να έχει παραπάνω ιπποδύναμη από το όριο της κατηγορίας, τότε για κάθε παραπάνω απο1 έως 10 ίππους θα χρεώνεται με πενήντα βαθμούς ποινής. Παράδειγμα 200ΗΡ + 10%=220=όριο κατηγορίας, εάν μετρηθεί 221 τότε από την τελική βαθμολογία του αγώνα θα αφαιρεθούν 50 βαθμοί. Για κάθε επιπλέον έναν (1) ίππο πέρα από τους πρώτους 10 θα χρεώνονται 10 βαθμοί ποινής.
10.
Εάν σε τυχόν ζύγισμα βρεθεί συμμετοχή που να έχει λιγότερα κιλά από το όριο της κατηγορίας τότε για κάθε 10 λιγότερα κιλά θα χρεώνεται με 10 βαθμούς ποινής. Παράδειγμα όριο κατηγορίας ελάχιστο βάρος τα 700 κιλά, αν ζυγισθεί μείον 10 κιλά θα χρεωθεί με 10 βαθμούς ποινής, αν ζυγισθεί μείον 11 κιλά από το όριο, τότε θα χρεωθεί με 20 βαθμούς κτλ. 

ΑΡΘΡΟ 12 

CIRCUIT ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ KANONIΣMOΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ KAI ΣHMAIEΣ. 

Η διοργάνωση Αγώνα Circuit ταχύτητας είναι υποχρεωτική για τον Όμιλο ο οποίος φιλοξενεί αγώνα του Πρωταθλήματος. 

1.Υποχρεωτικά bucket, ποδόγκαζο, κράνος, σωσίβιο, quick stop, για κυβερνήτη και συγκυβερνήτη. 

2.Στον αγώνα Circuit επιβάλλεται να υπάρχει κριτής σε κάθε γωνιά – στροφή του στίβου. 

Εκκίνηση: 

Ο στίβος  πρέπει να έχει τουλάχιστον διαδρομή μήκους 2,5 ναυτικά μίλια και η ελάχιστη συνολική διαδρομή του αγώνα να είναι 25 ναυτικά μίλια.                                                                                Η εκκίνηση θα πρέπει να δίδεται από την μακρύτερη δυνατή απόσταση, ώστε τα σκάφη να έχουν ξεχωρίσει μέχρι να φθάσουν στην πρώτη σημαδούρα (στροφή).   

Επανεκκίνηση: 

Σε περίπτωση διακοπής για οποιονδήποτε λόγω του αγώνα, στην επανεκκίνηση τα σκάφη θα πρέπει να έχουν τη σειρά που κατείχαν πριν από τη διακοπή με ευθύνη του Αλυτάρχη, για το υπόλοιπο της διαδρομής που απομένει . 

Tο σκάφος που ακολουθεί, και ταυτόχρονα έχει την εσωτερική τροχιά και επομένως και την κλειστή στροφή, έχει όλη την ευθύνη. Θα πρέπει να προσέξει ώστε να μην ανοιχτεί πάνω στη στροφή λόγω ταχύτητας και πλησιάσει εκείνο που καταλαμβάνει την εξωτερική τροχιά. 

Στην περίπτωση που το σκάφος καταλαμβάνει την εσωτερική τροχιά και προπορεύεται, θα πρέπει πάντα να ελέγχει την τροχιά του, να μην κάνει ανάποδα τιμόνια και «τετακέ», διότι αυτοί που ακολουθούν αιφνιδιάζονται και δε γνωρίζουν πού θα καταλήξει. 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

Σημαίες: 

O αλυτάρχης και οι υπεύθυνοι παρατηρητές του αγώνα στις σημαδούρες θα πρέπει να διαθέτουν και να επιδεικνύουν, ανάλογα με την περίπτωση, τις σημαίες του παρακάτω πίνακα:

ΧΡΩΜΑ  ΣΗΜΑΙΑΣ  ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΣ 
ΚΙΤΡΙΝΗ  Στην ένδειξη της Κίτρινης σημαίας αγωνιζόμενοι ελαττώνουν ταχύτητα, και απαγορεύεται η προσπέραση
ΚΟΚΚΙΝΗ  Στην ένδειξη της Κόκκινης σημαίας ο αγώνας διακόπτεται, λόγω κινδύνου.
ΜΑΥΡΗ  Σε αυτόν που υποδεικνύεται η Μαύρη σημαία, πρέπει να εγκαταλείψει τον αγώνα αμέσως
ΑΣΠΡΗ  Η Άσπρη σημαία από το αλυτάρχη υποδεικνύει ότι απομένει ακόμα ένας γύρος.
ΜΠΛΕ  Η ένδειξη της Μπλε σημαίας σημαίνει ότι υπάρχει σκάφος από πίσω και θα ντουμπλάρει τον προπορευμένο.
ΚΑΡΟ  Η Καρό σημαία είναι εκείνη της Έναρξης και του τέλους του αγώνα
 

 

ΑΡΘΡΟ 13 

1. Για καθετί που δεν προβλέπεται από τον παρόντα κανονισμό ,και αφορά καθαρά θέματα αγωνιστικού χαρακτήρα και τεχνικά  αποφασίζει η Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων.
2. Για μηχανές νέες που τυχόν εμφανιστούν στους αγώνες, την ευθύνη για την κατάταξή τους σε κάποια κατηγορία έχει η Πανελλήνια Επιτροπή Αγώνων και κυρίως το αποτέλεσμα της δυναμομέτρησης.
ΑΡΘΡΟ 14
 

Στην περίπτωση που κάποιο ΑΡΘΡΟ ή διάταξη του παρόντος κανονισμού έρχεται σε αντίθεση με νόμο του Κράτους διάταξη ή διαταγή των αρμοδίων Αρχών, ΑΡΘΡΟ του καταστατικού του Ομίλου δεν θα έχει καμία ισχύ και δεν θα εφαρμόζεται.